Rusia contraatacă

Rusia, hotărâtă să ocolească Legea moldovenească antipropagandă 

Duma de stat a Rusiei a adoptat miercuri o declarație prin care condamnă adoptarea Legii antipropagandă de către Parlamentul de la Chișinău. Documentul a fost votat de 424 de parlamentari ruși.

Aceștia recomandă conducerii Rusiei să identifice alte căi prin care produsele jurnalistice rusești să ajungă în casele moldovenilor.

De asemenea, Duma cere Executivului de la Moscova să rezilieze contractul dintre „Pervîi Kanal” (televiziunea publică rusă) şi liderul PD, Vlad Planotniuc, care deține în Moldova postul de televiziune „Prime” ce retransmite „Pervîi Kanal”.

Proiectul declarației a fost scris de Comitetul pentru afaceri cu CSI, integrare eurasiatică și relațiile cu compatrioții.

Reacția Dumei de stat a Rusiei vine după ce la 10 ianuarie, șeful Parlamentului de la Chișinău, Andrian Candu, a promilgat, în calitate de președinte interimar, Legea pentru modificarea și completarea Codului audiovizualului, după ce președintele pro-rus, Igor Dodon, a refuzat în mod repetat să semneze documentul.

Amendamentul operat la Codul audiovizualului interzice retransmiterea pe teritoriul Republicii Moldova a știrilor și emisiunilor informativ-analitice și militare din țările care nu au ratificat Convenția Europeană cu privire la televiziunea transfrontalieră – Rusia fiind singura țară care nu a ratificat acest document. Restricția nu se referă și la emisiunile de divertisment.

În replică la reacția Dumei de Stat a Rusiei, un grup de deputați moldoveni a înregistrat, în Parlament, un proiect de declarație prin care condamnă atacurile Federației Ruse asupra securității informaționale naționale și amestecul abuziv în activitatea politică din Republica Moldova.

Ciudat, inițiatorii declarației ce urmează a fi votată în Parlamentul de la Chișinău, care denunță „atacurile Rusiei asupra securității informaționale naționale”, sunt chiar deputații democrați. Asta în condițiile în care, potrivit reprezentanților societății civile din Moldova, posturile de televiziune deținute de liderul lor de partid diseminează propagandă rusească în Moldova de ani de zile prin retransmiterea programelor rusești.

Articolul anterior

Președintele CC, Tudor Panțâru, a demisionat

Articolul următor

Justiția moldovenească a fost de partea lui Dodon în disputa cu Băsescu